דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע על פורד מונדאו 

מאת    [ 14/07/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 5086 פעמים ]

 

מבט מבחוץ
המונדאו מעולם לא היתה מכונית קטנה. היא משפחתית ארוכה וגדולה – מה שבחו"ל נקרא "פול סייז" אך אצלנו נקראת "מכונית מנהלים". אבל מה, היא קצת אפרורית. בקטגוריה שלה יש מגונית הרבה יותר סקסיות, כמו מאזדה 6 או סובארו B4, גם אם הן לא נותנות את המורה של המונדאו. אז מה עשו בפורד כדי להתמודד עם המתחרים? מגדילים, ועוד איך.

הדור החדש של המונדאו ארוכה ב-11 ס"מ מהדור הקודם. בסיס הגלגלים שלה צמח ב-10 ס"מ והיא זכתה לעדכון מקיף בכל הנוגע ליוקרה, איכות ואבזור. אם כבר מדברים על סטייל – פורד מונדאו אפילו כיכבה באחד מסרטי ג'יימס בונד האחרונים. אין יותר סקס-אפיל מזה.

 

נכנסים פנימה
לא ממש מפתיע לגלות שהגודל החיצוני קיבל ביטוי בחלל הפנימי המרשים. הדלתות נטרקות בצליל עמום ומותירים אותך להתרווח במושבים נוחים וכורסתיים. העיצוב מפנק, הנדסת האנוש טובה ומאפשרת תפעול יעיל ומהיר של כל המערכות. לאן שלא מסתכלים נראה שהשקיעו כדי שכולם יהיו מרוצים.

המונדיאו מארחת בנוחות 5 בוגרים, למרות שאם מסתפקים ב-4 מבוגרים אז כולם ירגישו כמו בכורסאות בבית. הנוסע החמישי בספסל האחורי עלול להרגיש לא בנוח אחרי כמה זמן בגלל מבנה המושב. מערכת בקרת האקלים המצוינת עושה את העבודה וניתן לצאת לדרך בנינוחות.

 

מניעים ונוסעים
כיאה למכונית שיושבת חזק בקטגוריית מכוניות המנהלים, פורד מונדיאו מתנהגת כמו גדולה על הכביש. ולא משנה איזה כביש בחרת. את העיר היא לוקחת בשקט ובנינוחות. הגודל שלה אולי יהווה קצת בעיה לנהגים לא מיומנים שלא יהיו מסוגלים להבחין איפה בדיוק נגמרת המכונית. תחושת היוקרתיות והמכובדות ממשיכה גם בהתנהלות שלה על הכביש עם מתלים מצוינים שסופגים את פגעי הדרך ומעניקים נסיעה נוחה במיוחד ומנוע חזק שמספק תחושה אירופאית שלא ממהרת לשום מקום.

וזה לא שהמונדיאו לא מסוגלת למהר. יש לה מנוע חזק עם שפע מומנט, ותיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה ואין צורך להביא את המכונית לקצה הסקאלה כדי שהיא תתקדם במהירות. הבידוד מרעשים גם הוא טוב, אך במהירויות גבוהות עלולים הנוסעים לשמוע קצת יותר רעשי רוח מהמצופה.

התנהגות הכביש מדויקת ובטוחה, וכל החבילה מאפשרת לנהג לשמור על קור רוח בכל תנאי הדרך. אין פה צדדים ספורטיביים שלא ידענו עליהם – המונדיאו משייטת למרחקים ארוכים בצורה מרשימה ומכובדת, בלי הפתעות. שזה טוב מאד לקהל היעד שלה.

 

חוזקות וחלושות
פורד מונדיאו גדולה יותר, מעוצבת יותר וחזקה יותר מהדור הקודם, אבל בצורה מפתיעה היא לא יקרה יותר. היא מצויידת ב-7 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP) כסטנדרט, וזכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות מתוך 5 במבחן ריסוק של EuroNCAP. בצד השלילי אפשר למנות כמה דברים קטנים כמו פלסטיקה קצת זולה בכמה מקומות בלוח השעונים, היעדר תמיכה צידית כאשר מתעקשים לקחת את המכונית לכבישים מפותלים במהירות, אך אם מתייחסים אליה כפי שהיא מתוכננת מקבלים מכונית טובה מאד מכל הבחינות.

 

 

משפט מסכם
פורד מונדיאו גדולה ומרשימה, ממוקמת כאחת המכוניות הטובות בקטגוריה שלה ונותנת תמורה טובה.

 

הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב